elemlámpa blog

Sunwayman T20CS

2011. december 19. - fB

 

Néhány hónappal ezelőtt lemaradtam egy Sunwayman V20C-ről, de most sikerült hozzájutni a gyártó egyik legújabb lámpájához a T20CS-hez. 

 
A Sunwayman alig több, mint egy éves múlttal rendelkezik. Mára sikerült kialakítani egy elég széles modellválasztékot és egyre népszerűbbek a lámpáik. Ez nagyrészt köszönhető talán az egyedi, másoknál ritkán alkalamzott mágnesgyűrűs fényerőállításnak, ami szinte minden lámpájuknál megtalálható, másrészt a jó minőségnek és a szép formáknak is. Utóbbi kettőre különösen nagy hangsúlyt fektetnek.
 
 
Alaposan kibélelt, aránylag nagy méretű kartonobozban érkezett a lámpa. Néhány fontosabb adat fel is került az oldalára, de a fényerősségéről (candela) se itt, se a hivatalos oldalon, sem pedig a használati utasításban nem találni információt. A tartozékok között találunk öt darab O-gyűrűt, egy elég egyszerű fémkarikát a csuklópánt rögzítéséhez, ami szerintem nem igazán illik a lámpához. Mármint minőségileg. A képen látszik, hogy a bal felső részén nem éppen tökéletes az illesztés. Van még egy tartalék gumiborítás a kapcsolóhoz és egy csuklópántnak is kellene lennie, de ezt nem találtam a dobozban, úgyhogy először fordult elő a blogon, hogy egy lámpához adott gyári tartozékok közül valami hiányzik. A tok szintén alaptartozék. Nagyméretű és jó erős tépőzárai vannak.
 
 
Korábban olvasott vélemények alapján tudtam, hogy a Sunwaymanek elég jó minőséget képviselnek és nagyjából azt kaptam amit vártam. A menetek tiszták és az O-gyűrűkkel együtt pont annyi szilikonzsírt kaptak amennyit kell. Minden finoman működik. A bevonat és persze a forma is nagyon tetszik. Maga a kapcsoló elég határozott, kemény működésű, ez is rendben van. Az üveglencse természetesen AR bevonatos, kívül belül tiszta. A foncsor is alapvetően szép, de egy-két porszem mindig előbújt valahonnan, igaz többször is szétszedtem a lámpát, akkor is bekerülhettek. Ezeket kifújtam, de így is maradtak nagyon apró szemcsék, amikkel már nem tudtam mit kezdeni. Persze ezek csak fénynél látszanak. Talán egy körtepumpa vagy kompresszor segítene, de ezt most nem tudtam kipróbálni. Korábban az SR51-nél írtam, de most is kihangsúlyozom, hogy semmivel nem szabad hozzáérni a foncsorhoz. Akármilyen puha, szöszmentes törlőkendőd is van, felejtsd el.
 
 
A gumiból készült taktikai gyűrűvel már a Xeno F42-nél megbarátkoztam, itt pedig azt mondom, hogy kifejezetten szükség van rá, hiszen nem igazán vannak csúszásgátló részek kialakítva a lámpán. Ami a kupakon van az kevés, a test pedig teljesen sima és henger alakú. Nincs mibe "kapaszkodni", úgyhogy adott esetben jól jön ez a gumigyűrű.
 
 
A rozsdamentes acél gyűrűt nem volt egyszerű leszedni, eléggé rá volt szorítva, de végülis sikerült kézzel letekerni, így már hozzá lehet férni rendesen a foncsorhoz, a lencséhez és a gumitömítéshez. Az üveglencse kb. két miliméter vastag.
 
 
A fejet levéve akár így is világíthatunk a lámpával, csak vigyázzunk nehogy odaüssük valaminek a ledet. 
 
 
A jól kialakított, szépen megmunkált reflektornak és a pontosan középre helyezett lednek köszönhetően a fénye hibátlan. Gyűrűk nyomát sem látni. Eddig két darab XM-L U2 ledes lámpa volt bemutatva a blogon és mindkettőnek zöldes árnyalatú fénye volt. A T20CS-nél szerencsére nincs ilyen probléma, a fény színe a T6-osokhoz hasonlítható, nagyrészt hideg fehér.
 
 
A lámpa működtetése, a módokhoz való hozzáférés nagyon megtetszett, többek közt azért, mert úgy rejtették el az SOS-t és a stroboszkópot, hogy sosem fog beléjük botlani az ember, ha nem akar. Ahogy az elején említettem a legtöbb Sunwayman lámpánál egy mágneses gyűrű segítségével állítható a fényerő, de a T20CS-nél ezt máshogy oldották meg. Van a szokásos hátsó kapcsoló és van egy második, oldalt elhelyezett mikrokapcsoló. Megpróbálom valahogy érthetően megfogalmazni az egész működését. A főkapcsolóval (pillanatnyi fényhez elég félig nyomva tartani) csak a turbo módhoz (658lm) férünk hozzá. Bekapcsolt állapotban tehát van 658 lumenünk. Hagyjuk így a lámpát. Most jön képbe az oldalsó gomb amit, ha folyamatosan nyomva tartunk akkor elkezd lejjebb lépkedni. Sorban megkapjuk a 476, 92 és 18 lument. Innentől kezdve van egy három módú lámpánk memóriával (a turbo eltűnik), amit az oldalsó kapcsolóval lehet működtetni, ki-bekapcsolni, módot váltani. A stroboszkóphoz eléréséhez, gyorsan egymás után kétszer nyomjuk le az oldalsó gombot. Az SOS eléréséhez ugyanezt tegyük meg mégegyszer. Ezt a két módot nem jegyzi meg a lámpa, a másikat hármat viszont igen. Amennyiben az oldalsó gombbal kapcsoljuk ki, akkor a lámpa készenléti módba kerül, ahol kb. 50 mikroampert fogyaszt, ha teljesen mértékben ki szeretnénk kapcsolni, akkor a hátsó főkapcsolót használjuk. Ebben az esetben a következő bekapcsolásnál újra a turbóval indít és az előtte beállított mód elvész.
 
 
A hivatalos leírásból nem derül ki egyértelműen, hogy 18650-es akksival is elérhető-e a maximális 658 lumen, mert ez külön van választva a másik három módtól és mellette zárójelben csak a CR123A szerepel. Végülis működik, csak nem teljesen szabályzott. Nem úgy, mint a másik három mód. A valóságban szemre nincs nagy különbség a 476 és a 658 lumen között szóval nem akkora probléma, de azért jó lett volna, ha megoldják a szabályozást. Ugye a fényerősségről nincs hivatalos információ, de a távolságot jelzik, Ezek alapján nagyjából 16-17 ezer candela-ra lehet képes, ami igen szép teljesítmény ebben a kategóriában.
 
 
 
Ami valóban hasznos, és jó lenne, ha egyre több lámpánál elterjedne, az az akkumulátor állapotát jelző led, ami alacsony feszültség esetén pirosan világít. Amikor pedig már tényleg ideje akkut cserélni, gyors villogásba kezd. Kipróbáltam egy 18650-es akksival és 3.24V-nál kapcsolt be, majd rövid időn belül már villogni is kezdett, ekkor már csak 2.99-3.00V-ot mutatott a multiméter. Érdemes azonnal cserélni, ha látjuk a piros fényt, nem kell megvárni amíg villogni kezd.
 
 
Összefoglalva. A külseje, minősége, mérete, az oldalt elhelyezett második kapcsoló és az alacsony feszültséget jelző led miatt nagyon megkedveltem ezt a lámpát, de sajnálom, hogy a reflektor nem volt teljesen pormentes. Igaz ez nem befolyásol semmit és nem is mindenkit zavar, de egy ilyen kategóriájú és árú lámpánál már ne legyen ilyen gond. Változtatni nem változtatnék semmi lényegeset, esetleg a 18 lumenes fokozat alá még elfért volna egy ultra alacsony mód is, meg persze egy neutral ledes kiadás is jó lenne. Van egy nagyobb testvére is, a T40CS. Bővebben itt

 

Fontosabb technikai adatok

LED: Cree XM-L U2
Fényáram/világítási idő: 18lm (82ó), 92lm (11ó), 476lm (2ó30p) turbo: 658lm (1ó8p), stroboszkóp, SOS (476lm)
Fénysugár hatótávolsága: 278m
Áramforrás: 2*CR123A, 1*18650 Li-ion
Működési feszültségtartomány: 2.5-10V
Fordított polaritás elleni védelem
Vízállóság: IPX-8 szabvány szerint (2m)
Lámpa anyaga: repülőgép-gyártásban használt alumínium
Felületkezelés: kemény eloxált (III-as típus)
Nagy tisztaságú edzett üveglencse, tükröződésgátló bevonattal
Méret: 140mm (hossz), 38mm (fej), 25.4mm (lámpatest)
Súly: 124g (üresen)

Nagyobb méretű képek itt

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elemlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr63427049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása